Ritsikas 2014/15 Ameerikas

Ritsikas 2014/15 Ameerikas

Sunday, February 8, 2015

Hello February and snow dayS!

5 KUUD AMEERIKAS!!!!!!

Selle nädala esmaspäeval, 2.veeb, oli kogu Farmington area koolidel SNOW DAY. Pühapäeval oli terve päev meeletu lumesadu ja kogu linn oli hädas lumega. Mõtled, et Michigan (üks põhjapoolseimaid osariike) peaks ju hakkama saama väikse lumetormiga ja tühiasi, kuid mitte Ameerikas. Väidetavalt oli eelmise aasta jaanuaris nii palju lund sadanud, et kogu linna lume-eelarve oli ennast mitmekordselt ületanud ja talveks 2015 ei ole raha :D Kõik teed olid paksu lume all kuni järgmise päevani, autod lumes kinni, driftimas teelt välja, teed polnud nähtavad (tuletan meelde, et siin ei kasutata talverehve ju ka). Kui ööseks olid pea mile’d sõidetavad hea õnne korral, siis subdivisionid (inimeste elurajoonid) olid umbes meetrise lume all kuni tänase lõunani. Kella 14 paiku oldi minu subdivisioni teedeni lõpuks jõutud siis. Käisime sõbrannadega uisutamas lumepäeva puhul, ülejäänud päeva ma kas magasin, sõin või lugesin :D :D

Üleüldse olen kuidagi palju magama hakanud. Mitte isegi sellepärast, et ma pidevalt väsinud oleksin, oh eii!, lihtsalt heast peast mõtlen, et miks mitte puhata ja loota, et äkki ärgates kevad tuleb kiiremini :D Jah, mul on lumest kõriini. Üks faktor kindlasti ka see, et tihti lähen peale 00.00 magama koolipäevadel ja tõusma pean juba 6.45. Nädalavahetustel leian une ja voodi alles 2 paiku tavaliselt. Aga samas ei suuda ma öösel kunagi üle 7-8h magada järjest, und ei jätku lihtsalt kauemaks… Samuti teen iga päev trenni oma 2h kas gym’s või oma track klubiga.

SUPER BOWL

Ah jaaa, pühapäeval 1.veebruaril oli ju ka SUPER BOWL, mis on USA aasta suuurim üritus, rahvuslik tähtpäev, kui finaal jõudnud football teamid peavad oma lahingu. Seekord olid finaalis vastamisi läänerannikult Seattle Seahawks ja idarannikult New England Patriots. Terve mängu olid eduseisus Seahawksid ja tundus, et asi on ostustatud kuni Seahawskid lasid sisse mõne vea, Patriot’id realiseerisid oma rünnakud ja kui kõlas lõpuvile, siis nagu välk selgest taevast olid Seahawskid ilma oma võidust. Tulemus 28-24 Patriots’ide kasuks. BOOM! Nägudest võis lugeda, et ega nad väga õnnelikud just polnud :D :D Mäng toimus muide Arizonas, Phoenix’s, sest seal soe :D Super Bowli puhul oli meil sõpradega kogunemine Bryani pool, kes on megasuper host alati. Ta on puertoricolane ja nende juures saab alati megalt head ja paremat süüa, sest ta mamps kokkab :D Mängisime veega beer pongi :D ja põhiliselt vaatasime mängu reklaame. REKLAAMID ongi tegelikult põhjus, miks KOGU USA telekate ette koguneb. Üle kanti mängu 7 eri riigis. 30sekundiline reklaamiklip Super Bowli ajal maksis seekord 4.5 millionit US dollarit!!!!!! Funfact: Kui kõik reklaamid ja pausid, mis mängu ajal toimuvad ära jätta, siis kestaks kogu mängu ülekanne vaid 15 min :D :D Koos reklaamide ja half-time show’ga kestab mäng 6.30st-11ni ehk 4,5h kuskil. Half-time show peaesineja oli Katy Perry, lisaks olid veel Lenny Kravitz ja Missy Elliot. (Peaesineja kanditaatideks olid algselt ka Coldplay ja Rihanna, aga seekord jäi siis Perry kätte see au.) Vinge üritus igatahes!!!!

Trackist

Track klubiga on natuke pahasti uuel aastal, sest trenne heal juhul ainult kaks korda nädalas laup ja pühap, kui sedagi. Võistlused on iga nädal kas neljap v reede. Natuke veider on eksole, et muudkui võistleme peaaegu (vahel ilmaolude tõttu jääb minemata või kui liiga kaugel meet) iga nädal, aga trenni ei tee ja loodame, et ajad paraneksid. Praegu olen tegelikult teatejooksu tiimi ja 60m tõketega kvalifikatseerunud 28. veeb toimuvale kogu osariigi Champ’le. Nagu te teate, siis ega treeningutel me ka joosta väga ei saa, sest ruum on minimaalne treeninguteks, puudub korralik tracki kate põrandal ja naelikuid ei saa kasutada. Niiet meet’id (võistlused) ongi enamjaos lihtsalt trenni asendajad, et vähegi naelikuid, pakke, starte saaks proovida ja 200m ringi joosta. Veider on see, et kurvid pole tõstetud siin ja sedasi tundub 200m ringi ikka poole pikem :D Niiiet kõik Eesti kergejõustiklased, olge tänulikud ja nautige täiega SUPER treeningvõimalusi, mida Eestis pakutakse!!!! (Nii igatsen korralikke 200m/300m lõigutrenne Audes, kus iga 20m tagant ei pea täisnurgset kurvi võtma nii, et tossud ja hüpekad ja kogu jalg väändub kuskile pidi!!!)

Kõige rohkem valmistab mulle pahameelt aga hoopis tõsiasi, et mu ajad pole just kõige paremad ja paistab, et väga tigusammudes lähevad ajad kas veidi paremaks v siis uuesti halvemaks. Muidugi teen ma ise iga päev ränka trenni jõuksis ja jooksen intervalle ning puhkepäevi praktiliselt pole (sest Vonn, kes iga päev jõuksis käib ja kutsub mind alati kaasa).  Vonn teeb tihti minuga mu piina Kayla Itsines kavasid kaasa ka). Üldiselt võistlen 60m tõketes ja 400m. Korra oleme tiimiga ka teinud 4x200m teadet nin korra olen jooksnud nii 200m dash kui ka 60m dash’i. Seni olen treeninud sellise football’i mentaliteedi all, et “rühi aga rasket trennni, saad tugevaks”, mis tähendab, et enne võitlusi on vahel isegi “leg day” sattunud, aga no mu kehvi aegu ei mõjuta isegi leg day päev varem :D (masendav :D ) 

Treenerid üritavad igatepidi teha, aidata, aga nende põhjendus mu aegadele on see, et ma liiga tugev :D Mu tugevad lihasgrupid ja slow twitch muscles (ehk kestvusaladeks, pikamaajooksuks, kükid, cardio, kerelihased)on ületreenitud ning sellepärast on fast twitch muscle’l raske aktiveeruda, kui järsku peab kiiremini liigutama (fast twitch muscle’s siis sprindiks). Enamus mu treeningkaaslastest on Michigan Mustangs’tega (mu track klubi) harjutanud juba mitumitu aastat ja Mustangsid treenivadki pmst ainult fast twitch muscle’seid, when me on the other hand kestan kauem, olen mitumitu korda tugevam kui kõik tüdrukud trennis ja osadest poistest ka tugevam, pole erilist rõhku pannud fast twitch muscle’tele.

Pikk ja keeruline jutt aga igatahes mu treenerid ei taha, et ma enam rasket, jõutrenni teeksin, vaid et arendaksin rohkem fast twitche :D Aga no kui trenne nendega minimaalselt, siis ega ma ju trenni tegemata  ka ei jätta, tuleb lihtsalt natuke välja mõelda, mida lisada oma treeningutesse, et kiiremaks saada. Mustangsid usuvad, et kiiremaks ja kauakestvamaks sprindis saab, kui treenida meeletult hip flexors’eid ja nii ma siin ägisen iga päev oma valusate ja kangete puusadega. Olen siin avastanud veel ühe toreda sõbra krambi liigist, nimelt puusakrambi :D Pole tore ja kaua aega ühe koha peal istuda ei saa, sest muidu kramp kohal kohe. Hoidke end! :D 

Koolis tegelikult käib ka peale igat koolipäeva conditioning märtsi keskel algavaks HIGH SCHOOL SEASON’KS. Ja seni olen vahel kohal käinud ainult kolmapäeviti, kus ühes ülilahedas performane center’is toimuvad jõu ja sprindi trennid, mis kestavad vaid 1h, kuid lahkudes oled nagu laip ja kurgus valus hingata kogu ülejäänud õhtu Vot need trennis seal on minu LEMMMIKUD!!!!! Nüüd sellest nädalast hakkan vist igapäevaselt kooli tiimiga harjutama ja õhtuti jõuksis käima, ehk kaks korda päevas trenni tegema. Varem ei tahtnud mu Mustangsite treenerid, et ma kooliga kaasa teeksin, sest rikun vormi, kuid kui pole mida rikkuda, siis ega see mööda külgi maha ka ju ei jookse( on minu põhimõte :D :D ) Vaatame, mis saad, sest ega ma 2x ndlas klubitreeningutega ka high school seasoniks vormi ei saa ju :D midagi tuleb muuta!!!!

2nd snow day!!!!!

Jah, ka teisipäev sel nädalal anti vabaks “snow day’ks”, kuigi polnud ei lund ega külmakraade :D MInu järeldus: Õpetajad ei viitsinud lihtsalt töötada. Miks nii? Sest niii palju õpilased tahtsid tegelikult kooli minna, sest ilm oli okei ja ega niisama kooli ülelasta ka ei taheta, sest siis antakse kas lisa kodutöid v mida iganes :D Esmaspäeva õhtul, kui Grace mulle sõnumi saatis, et “NO SCHOOL TOMORROW!”, siis läks mul ikka oma 30min aega, et teda uskuda :D no pole võimalik :D Esmaspäeva öö veetsime kõik neljakesi Grace’i juures, rääksisime niisama, vaatasime filmi “Safe heaven”. Teisipäeva hommikul otsustasime kogu kambaga snow day puhul ühte coney islandisse hommikusöögile minna :) Vonn oli eelmine päev juba minult küsinud, et kas tahan hommikusöögile minna, aga kuna ma olin oma pandega Grace’i juures öö ja Grace oli too päev ilma autota, siis pidi Vonn leppima mitte ainult minu, vaid lisa 3 tüdrukuga ja nende sõidutamisega :D :D (Tegime talle at least hommikusöögi välja tänutäheks) Vonn on üldse niii supertore ja aitab alati ja sõidutab ja talub mind ja mu halbu nalju (ma arvan, et paljud teist teavad mu nalju :D :D ). 

Tol teisipäeva õhtul käisime kogu pundiga vaatamas ka naaberkooli Harrisoni muusikali “Xanadu”. Apppppi kui naljakas ja tottter asi see oli:D I mean, näitlejad olid väga head, kogu asi tööötas õlitatult, aga see muusikali script ja story oli idiootne :D :D Lühidalt: 1980ndad, Sunny Californiast tahab korraldada maailma esimest ROLLER DISCO’t (neil retro rullusikudel ), talle ilmuvad appi Kreeka muusad :D :D ja ZEUS ja kes kõik veel :D :D hahahahahaha ma praegu kirjutades isegi naeran seda totrust :D Aga jah… Natuke ehmatav oli minu jaoks, et kohati oli raske aru saada osadest naljadest või siis olid need liiga American naljad ja mul jäi arusaamatuks, miks naerdakse :D sest mulle ei tundunud need üldse naljakohana. Ja vahel siis oli mina ainuke, kes naeris, sest  mulle kui eurooplasele, mõjuvad teistsorti naljad vist :D :D Ehk järeldus: Rahvustele mõjuvad eri naljad. Mis ameeriklase naerma paneb, võib eestlase külmaks jätta. Interesting indeed.

Huvitavaid seiku juhtub iga päev ja järgmine postitus ilmselt tulebki rohkem sellest, mida ma igatsen Eestist 5 kuu möödudes, milline on minu hostpere, mis plaanid, mida kindlasti näha/teha tahaks, mis toite sööme, millised on ameeriklase eluetapid, kombed, lemmiktoidud siin, mida te kindlasti ka proovima peaksite jnenjne.

Püsige terved ja postitiivsed!


B

(Kui lubate, siis lisaksin pildid hiljem. Vähemalt saata lugema juba hakata ;) )

No comments:

Post a Comment