Ritsikas 2014/15 Ameerikas

Ritsikas 2014/15 Ameerikas

Tuesday, December 16, 2014

Uued tuuled

Vabandan, et olen blogi unarusse jätnud mõneks ajaks. Viimase nädala jooksul on aga nii palju uut juhtunud, et ei teagi, kust alustada ja parem on ju siis üldse postitus alustamata jätta. Üks põhjus, miks ma teile täna kirjutan on aga pere- ja koolivahetus. Täna/eile on/oli ka mu sünnipäev (!!!!!) ja sellest kirjutan järgmises postituses ;) 

Justjust, neljapäeval, 4.detsembril, saabus mulle e-mail, kus YFU teatas, et reedel  (ehk tookord järgmine päev kohe) on mu viimane päev University High School Academy’s ja juba esmaspäeval alustan kooli Farmington High Schoolis. Ühtlasi vahetan ka pere ja kolimine uude perre leiab aset laupäeval. That was it! :D Paar sõna oli kirjutatud pere kohta (nimed, vanemate elukutsed) ja edasisteks juhisteks pidin õhtul YFU inimesega ühendust võtma. Sellest emailist edasi kulges elu algul kurvana, sest pidin lahkuma oma sõprade ja õpetajate juurest vanas koolis, samuti oma 3kuu jooksul armsaks saanud perekonnast ja mõtlesin hirmuga, et oh jah, jälle olen see “new girl” koolis, kes kõigile seletama peab endast ja no friends :D Siis aga kui reedel kõigiga koolis hüvasti oli jäetud ja järgmine päev ootas ees kolimine, olin juba põnevil, natuke hirmul ka kogu “pea-ees-tundmatusse-vette” minekul. 

Laupäeval kella 4 ajal tervitas mind uus hostema juba koduuksel, tassikese tee kõrval rääkisime Agnes(mu endine hostema), mina ja uus hostema juttu ning kui Liisa ja Agnes mu lõpuks uude koju maha jätsid, algas uus lehekülg minu vahetusaastast. 

Perekond Murphy: isa Pat, ema Renee (kelle ema on itaalia juurtega), tütar Michelle, pojad Michael and Steven, väike kutsu Missy (12 a vanadaam).  TÄHELEPANU! Tegemist on 100% Ameerika perekonnaga, kelle suguvõsa ja pere on hiiglama suur ja mille liikmete kirjeldamiseks läheks ilmatuma kaua aega. Ema töötab terapistina lähedal haiglas, isa müügialal (töötab kodus põhiliselt oma kontoris). Kõik lapsed on kodust v2lja lennanud. Vanim poeg Mike (24) on abielus venelanna Ksenjaga, kellega tal on ka 3 kuune SUPERARMAS pojake Liam. Mike õpib lennuki piloodiks. Keskmine poeg Steven (22) on kihlatud ja abiellub sel suvel Natalie’ga, kellega nad elavad Grand Rabbit’is. Grand Rabbitis elab ka pere pesamuna 18 a (meil 3 kuud vanusevahe) tütar Michelle, kes on esimest aastat kolledžis matemaatikat õppimas. Pereliikmetest pole ma hetke seisuga ainsana kohanud veel Steven’it ja Natalie’d. 

Kohe esimesel õhtul uue pere juures tulid külla ka vanaema ja tema boyfriend, kellega ta koos on olnud juba üle 25 aasta. :D Kas pole tore 25 a boyfriendi staatuses püsida. Väga vahva paarikene ja vanaisa(kutsun teda vanaisaks siis hetkel, sest ei oska kuidagi teisiti) hästi taibukas, uudishimulik ja laia silmaringiga. Samuti esindab vanaisa* ehtsat ameerikalikku huumorit :D 

Pere on varem võõrustanud tüdrukut Liviat Švetsist, kes on neile siiani nagu teine tütar. Livia käis just see suvi neil külas ja samuti saadavad nad iga aasta Liviale jõulupaki ja sõnumineerivad tihti omavahel :)

Perest ja uuest elukohast:

Mu uus pere elab vanast elupaigast umbes max 20min kaugusel Farmingtoni ja Farmington Hills’i piiripeal. Farmingtonil on downtown, kino,  palju poode, söögikohti, kohvikuid, fitness klubi, 3 keskkooli, 2 raamatukogu, hulganisti golfiplatse, parke, MAJU, ilusalonge. Minu kodu asub centercenter’ist kuskil 4 min autoga, ehk lähedal :D Kodul on kaks korrust + basement ja tagaaias bassein (!!!). Mul on oma tuba, üpris suur ja garderoobiga. Eraldi vannituba vaid nädala sees, sest iga nädalavahetus käivad Mike ja Šuša (Ksenja hüüdnimi) beebiga meil külas ja siis jagame vannituba. Mike ja Šuša võtavad alati kaasa ka oma kassi Muffini. Muide Mike oskab niimõndagi juba vene keeles öelda ja on juba hetkeseisuga juba ära õppinud paar eesti keelset väljendit. Kusjuures väga puhtalt hääldab sõnu, mis ameeriklase puhul väga haruldane on. :) 

Uus kool on Farmington High School, kus olen praeguseks 5 päeva käinud. Koolis on bassein, jõusaal, gym, sada muud ruumi, dance studio, suur staadion õues, sporditiimid ja esmaspäeval, ehk eile,  oli uue muusikali “Cinderella” AUDITION!! (l2hemalt r22gin juba varsti sellest, kui tulemused teada;).  Koolis on trimestrid ja iga trimester saad pm endale uue tunniplaani valida ja ained. At least I can :D Olen koolis senior ehk lõpuklassis, mis tähendab, et saan kaasa teha kogu kompoti: seniorite üritused, kooli lõputseremoonia ja all night party :P Kool algab 7.45, päevas on 5 tundi + lõuna. Iga tund kestab 1h ja 10min, lõuna 30min. Mina söön A lunch’i ajal peale teist tundi juba, kus paraku v2ga v2he minu s6pru on. Enamus klassid see trimester on ka paraku sellised, kus pean koos olema kas 9ndike v 10ndikega.  Teisel trimestril ehk hetkel näeb mu tunniplaan välja selline: U.S History, Yoga & Pilates, LUNCH, Honors Biology, English 11(mis tähendab et ma junioritega koos seal) ja Statistics/Probability/Logic (mata pm). See tunniplaan kordub IGA jumala päev. Niiet jah, mul on iga päev yoga!!!!! I love it !!!!! Kool on täpselt selline nagu ma ette kujutasin enne USAsse tulekut ja finally it came true :))

Seni on kool pakkunud vaid positiivseid kogemusi, uusi toredaid tutvusi, klubisid ja õpetajaid. Minu koolis on veel 5 YFU VÕP’i, kellest näinud olen vaid kahte :D , sest kool on pretty big :D Esimestel päevadel käisin kaart näpus ringi, et mitte ära eksida :D :D Muide saksa VÕP Kim elab minust vaid down the street ja enamus hommikud võtab ta hostisa mu peale. Peale U.S history pole mul ühtegi ainet sama teiste VÕP’dega. Kui koolist koju vaja kohe  tulla, siis pean võtma kollase school bus’i. Esimesel koolipäeval suutsin aga bussist maha jääda, sest see elukas lahkub 5min peale tundide lõppu, ehk kui sa kohe ei välju vastavatest ustest, siis on bussid lännu. Mind kutsus aga counselor peale tunde oma office’sse, mis võttis lisaaega ja nii  ma maha jäingi. Õnneks kuna isa töötab kodus ja on suhteliselt vaba graafikuga, siis tuli ta mulle järgi :)

Murphy family’l on hiiglama palju traditsioone, kombeid ja sugulasi. Jõule peetakse kord kodus, kord naabritega, kord emapoolse suguvõsaga ja nädalavahetusel sõidame kogu perega isa suguvõsa jõule tähistama üles põhja mägedesse, kus mu perel on suusamajake mägedes ja kus saame lumelautada ja suusatada, KAARTE MÄNGIDA (huge tradition mu perel. Laupäeva õhtul õpetati mulle kogu perega selgeks kaks põhilist mängu, mida suguvõsas mängitakse :D hihii ). Suvel on seal samas suusamäe asemel golfirajad, kus käiakse golfitamas ja lähedal asuva järve ääres on meil kaks jet ski’d :))) 

Juba teisel päeval uues kodus, uue perega tundsin ma ennast nagu kodus. Hostvend Mike on täpselt selline nagu ma vanemat venda ette kujutaksin :D Teeb nalja, tögab ja räägib hästi palju. Isa käib igal õhtul Fitness 19 jõusaalis trenni tegemas ja olen korra temaga kaasas ka käinud juba. Kõik pereliikmed on supertoredad, ema alati kallistab, kuid oskab ka karmisõnaga olla, laskmata sul 6igelt teelt kõrvale kalduda. Mul on nii vedanud, et olen endale USAst leidnud kaks lahket perekonda, kes mul alati olemas on ja kelle juurde tagasi külla tulla aastate pärast :) 

Pikemalt võin rääkida juba järgmistes postitustes, kui enne seda tahaks veel otsad kokku tõmmata novembri tegevustega ja panna 3 kuud USAs ilusti blogisse kirja. JA MUIDUGI KIRJUTAN KOHEKOHE VALMIS KA OMA SÜNNIPÄEVA POSTITUSE :)

Mõned pildid teile illustreerimiseks ka :)

I’m so happy!
B




Uues kodus kuusepuu (kunst)

My new family (ülemisel pildil vasakult: Mike, Ksusha, isa, ema, Steve, Michelle, alumiselt pildilt proovige juba ise olulised isikud matchida :D )

Käisime pühapäeva õhtul Mike ja Ksusha ning Mike parima sõbra Dereku ja ta gf'ga Detroit Zoo's , kus oli Light Night. KOGU loomaaia põhitee oli täis tulesid!




Kassast sai kaasa prillid, mis muutsid iga ülespandud tulukese LUMEMEMMEKS või siis LUMEHELBEKS!!!! Ma pole midagi nii lahedad veel kogenud!
Loomaaiast tagasi sõites olid kõigil prillid peas (va juhil muidugi!! :D ) ja oii kuidas me naersime. IGA valgusfoor või autotuli oli lumememm :D :D 

Seltsilised :)


Igalühel oma. (Isal Liam, vennal Missy)


JAH, mu kodupoes müüakse keefirit! (Mis paraku üldse Eesti moodi ei maitse...aga ajab asja ära)

Ei, see pole loomaaias tuledeööl tehtud pilt, need on meie naabrid Rumeeniast, kelle kodu, nagu isa ütleb, paistab isegi kosmosest :D Tänaseks ehib nende õue ka täispuhutav lumememm ja kummist kuul, mille sees jõuluvana ja lumememm :D (varsti panen pildi ka neist imedest)

First school bus ride home.

5min peale kella lahkuvad kõik bussid oma radu mööda, kes hiljaks jääb, see maha jääb!

Kim(Saksamaalt) ja mina koolibussis

Mu uus koduke :)

Kim tõi kooli mulle isetehtud komme üks päev :)

Käisime isa ja Michelle'ga Dave's and Buster'is, mis on literally mängupõrgu kõikvõimalike arvuti/videomängudega. Hullumaja, mis seal toimus :D

Pärast käisime pizzat söömas :D :D (suurim pitsa, mis ma elus näinud)

Jõulukuusk Postma'de residentsis (eelmine laupäev käisin oma endise pere juures külas ja ehtisime Liisaga kuuse ära :) 

Agnese juures on ka minule jõulusokk aknalaual :) (kõige väiksem minu oma)

BABY LIAM & imetore Ksusha:)

No comments:

Post a Comment